Про дочасні місцеві вибори зараз не говорить лише геть ледащий експерт-аналітик, тому що після успішних спочатку президентських, потім парламентських виборів для "слуг народу", їх так всавило від халявної перемоги, що тепер ще стала ймовірність і дочасних місцевих виборів.
І мотивація тут очевидна, бо тріумф "слуги народу" на парламентських виборах дає потенційну можливість повного перезавантаження ще й місцевої влади, і змогу завести туди своїх депутатів мінімальним бюджетом, тобто майже зовсім задурно, а можливо і навіть заробити грошенят на виїзних агітконцертах та продаючи "телевізор" своїм конкурентам.
Але рішення про місцеві вибори поки ще немає, чи то "слуги" заняті формуванням складу нової врУ, чи то вгледіли відсутність правових підстав для проведення дочасних місцевих виборів ...
І мотивація тут очевидна, бо тріумф "слуги народу" на парламентських виборах дає потенційну можливість повного перезавантаження ще й місцевої влади, і змогу завести туди своїх депутатів мінімальним бюджетом, тобто майже зовсім задурно, а можливо і навіть заробити грошенят на виїзних агітконцертах та продаючи "телевізор" своїм конкурентам.
Але рішення про місцеві вибори поки ще немає, чи то "слуги" заняті формуванням складу нової врУ, чи то вгледіли відсутність правових підстав для проведення дочасних місцевих виборів ...
Тож давайте подумаємо разом !
Навіть якщо і провести дочасні місцеві вибори зараз в 2019, то наступні чергові все одно мають бути проведені у жовтні 2020, так каже Конституція, і тут вже треба вносити зміни в Конституцію, але тоді провести вибори до кінця року аж ніяк не вийде, бо треба два голосування на двох сесіях врУ, висновок Конституційного суду, в це вже в часі не встигають, а робити це постфактум дуже суперечливо.
Навіть якщо і провести дочасні місцеві вибори зараз в 2019, то наступні чергові все одно мають бути проведені у жовтні 2020, так каже Конституція, і тут вже треба вносити зміни в Конституцію, але тоді провести вибори до кінця року аж ніяк не вийде, бо треба два голосування на двох сесіях врУ, висновок Конституційного суду, в це вже в часі не встигають, а робити це постфактум дуже суперечливо.
Закон, який погіршує права громад, не може мати зворотної дії в часі, вже не кажучи про те, що Конституція окремою статтею гарантує права місцевого самоврядування.
Але саме зараз, якщо говорити людською мовою, ми маємо повний безлад і хаос в реформі децентралізації після професійного "нарізання" територій, яких припустилася влада Порошенка, коли створювала окремі об'єднані громади, і тепер в країні є цілком розбалансований адміністративно-територіальний устрій, коли частина території покрита об'єднаними громадами, частина – ні, є райони, що повністю вкриті отг, а є райони, де не створено жодної отг, а виправити це швидко неможливо, оскільки потребує в ідеалі ухвалення нового закону про адміністративний територіальний устрій.
То що залишається Зеленському робити ?
Якщо він всеж призначить дочасні вибори, тоді "законсервує" геть розбалансовану систему, сформовану за часів Порошенка, та "успадкує" всі помилки децентралізації, але це дасть його "слузі народу" великі кадрові дивіденди.
А можливо президент Зеленський обере більш корисний для країни шлях, коли разом з своєю командою використає час до чергових виборів 2020 для системних рішень і виправити попередні недоліки реформ, сформує спроможні громади та впорядкує субрегіональний рівень, а також затвердить новий територіальний устрій, на який місцеве самоврядування чекає вже десятки років ... а вже після цього зі спокійною совістю "слуги народу" можуть піти на вибори і хай виборці розсудять.
Тим більше, що вже зараз спікери політпроекту "слуга народу", говорять, що планують провести реформу адміністративного устрою, замінивши державні адміністрації префектурами, про що теж багато говорив пан Порошенко, але так і не спромігся це зробити.
Немає коментарів:
Дописати коментар